Практична робота №2



Тема. Повсякденне життя на фронті і в тилу.

К
ІІ. Цілі практичного заняття: сприяти формуванню історичних компетентностей, а саме:
хронологічної, тобто уміння розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах Першої світової війни;
інформаційної - уміння працювати із різними  джерелами історичної інформації – електронними підручниками, статтями із газет, спогадами;
логічної компетентності – уміння аналізувати зміст статті, визначати головне й робити висновки;
аксіологічної компетентності – уміння формулювати оцінку історичних постатей, зокрема, Олени Степанів та  висвітлювати  зміну статусу жінки в роки війни;

Література:
1. Власов В.С. Історія України (рівень стандарту) : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / В.С. Власов, С.В.Кульчицький, –  Київ : Літера ЛТД, 2018. – с.28-33

                                Інструкція до виконання
Завдання 1. Робота із документами - спогадами очевидців Першої світової війни. (ст..28)
Проаналізувати джерело відповідно інструкції

Випишіть із тексту по 5-10 іменників, прикметників, дієслів, за допомогою яких автор розповідає про Першу світову війну. Які слова переважають – емоційно забарвлені (експресивні) чи стилістично нейтральні? Зробіть висновок про те, як світова війна позначилася на долях пересічних людей.
Завдання 2. Опрацюйте матеріали на сторінках 29-31,зверніть увагу на фотографії
Роздивіться людей на фотографіях. Про які почуття і настрої говорять їх обличчя, постаті, жести? Які емоції особисто у Вас виникають при перегляді фото. Які нові явища соціального життя постали внаслідок воєнних подій?

Завдання 3.  Опрацювання цитат із  газет.
Ø  Опрацюйте історичні джерела – статті віденської газети «Нова вільна преса», львівської газети «Діло», спогади коменданта УСС М.Галущинського.
Ø  Як пов’язані факти описані у фрагментах джерел із поняттями «емансипація» та «фемінізм»?
Ø  Що спонукало жінок іти на фронт?
Ø  Складіть ланцюжок фактів біографії Олени Степанів, про які дізналися з фрагменту джерел. Які з них можна вважати типовими, такими, що свідчать про заміну соціальних ролей?
Завдання 4. Творчий проект – презентація на тему «Моє місто у роки Першої світовї війни» або «Родинні історії. Перша світова війна»
Проект має розкривати :
ü  Події або факти, якими  володіє ваша родина щодо участі/ставлення ваших прадідів у Першій світовій війні?
ü  фотокартки, щоденники чи інші матеріальні свідки тогочасних подій?
ü  «Спогади про спогади» ваших рідних

Матеріали самопідготовки студентів за темою.

1.      Підготувати історичні візитівки на  Петра Болбочана, Володимира Винниченка,
Михайла Грушевського, Сергія Єфремова, Миколи Міхновського

2.      Стислу довідку «Лютнева революція в Росії», «Тимчасовий уряд та його політика відносно подій в Україні 1917р.»

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Ідеї автономії і самостійності в програмах українських політичних партій Російської імперії та Австро-Угорщини.

Завдання на період карантину! Модуль 4. Боротьба за українську державність(квітень 1918 – 1921р.р.)