карта модуля на І семестр


Шановні першокурсники!
Пропоную вам ознайомитися із темами перших двох модулів  курсу історії України, картою модуля, що передбачає різні форми завдань й відповідне оцінювання. Для зручності Ви можете роздрукувати собі цю інформацію. Я впевнена, що Вам буде зрозуміло, зручно й цікаво працювати. Успіхів!

Тема\зміст\план
Види контролю знань та вмінь/бал
Вимоги програми
Вступ. Українські землі на початку ХХ ст..
Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст.

Усна відповідь -5б.
Знати:
– характерні риси “короткого ХХ століття;
– зміст понять: світова війна, політичний режим, національна держава, соціальна революція, національна революція, модернізм;
територіальні межі розселення українців як етносу;
етнічний і соціальний склад населення України початку ХХ ст.;
– особливості розвитку українського суспільства на початку ХХ ст.;
алгоритми опрацювання таких видів історичних джерел, як плакати, фото- і кінодокументи тощо).
Уміти:
застосувати знання про періодизацію історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку українських земель у першій половині ХХ ст.;
  показати на історичній карті держави -метрополії та їх колоніальні володіння; території українських земель, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини;
зіставити території розселення українців початку ХХ ст. і сучасної України;
визначити основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку України і світу на зламі ХІХ–ХХ ст.;
здобувати інформацію, використовуючи підручники та зіставляти різні компоненти підручників із історії України та всесвітньої історії.
Наддніпрянська Україна у  1900-1914 рр.
Інформаційна довідка «Українське наукове товариство», «Товариство українських поступовців» 5б.
Історичний портрет М.Міхновського,Є.Чикаленка 10б.
Західноукраїнські землі у складі Австро-Угорської імперії у  1900-1914 рр.
Історичний диктант 10б.

Інформаційна довідка «Молодіжний патріотичний рух Галичини («Січ», «Пласт», «Сокіл»)» 5б.
Історичний портрет А.Шептицького 5б.



Практичне заняття
Ідеї автономії і самостійності в програмах українських політичних партій Російської імперії та Австро-Угорщини.
Виконана практична робота 15б.
Усього 50 балів на атестацію
Початок Першої світової війни. Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав.
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз Визволення України. Загальна українська рада.
Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр.
Повсякденне життя на фронті й у тилу.
Усна відповідь 5б.
Історичні портрети або характеристики історичних діячів, 5б.: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена (Василя Вишиваного),
 Андрія Жука, Григорія Коссака, Костя Левицького
 Знати:
зміст понять: Перша світова війна, окупаційний режим, військове генерал-губернаторство, депортація;
сутність українського питання напередодні війни; геополітичних планів країн Антанти і Центральних держав щодо українських земель;
позиції українських політичних сил напередодні та в умовах війни;
місце, перебіг і наслідки воєнних операцій, що відбувалися на території України в 1914–1917 рр.: окупація російськими військами Східної Галичини та Північної Буковини, Горлицький прорив, Брусиловський прорив, Червневий наступ, бойові дії на Чорному морі;
бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців;
особливості становища українців у районах бойових дій;
– особливості російського окупаційного режиму на українських теренах, що входили до складу Австрії;
– причини розходжень українських політичних сил у ставленні до війни;
причини та наслідки створення українських добровольчих військових формувань і сплеску доброчинного руху в Україні.
Уміти:
встановити синхронність подій Першої світової війни на українських територіях, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини, і на Західному фронті;
використовувати карту як джерело інформації про події Першої світової війни на українських землях;
висловити аргументовані судження щодо ставлення українських політичних сил Наддніпрянщини і західноукраїнських земель до світової війни;
– охарактеризувати повсякдення різних верств населення в умовах Першої світової війни;
скласти характеристики історичних діячів: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена (Василя Вишиваного), Андрія Жука, Григорія Коссака, Костя Левицького
Воєнні дії на території України в 1914—1917рр. Бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців.
Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр. Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці.

Історична довідка «УСС» 5б.

Завдання у контурній карті 3б.


Практичне заняття
Повсякденне життя на фронті і в тилу.
Виконана практична робота 10б
Початок Української революції.
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. Михайло Грушевський. Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво.


Історичний портрет або візитівка
 Петра Болбочана, Володимира Винниченка,
Михайла Грушевського, Сергія Єфремова,
Миколи Міхновського.
Історичний диктант (дати + поняття)5б.
Проголошення автономії України.
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. Генеральний секретаріат. Володимир Винниченко. ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників.

Історичний диктант 5б.

Усна відповідь 2б.
Контроль модуля
Україна в роки Першої світової війни.
Початок Української революції
Письмова робота
(тест) 10б.

100 балів на семестр
Додаткові 15 балів можна отримати виконавши проект (презентація +захист або реферат +захист)
Вимоги до презентації та написання реферату(тисніть тут)
Орієнтовні теми для навчальних проектів:
– “У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (початок проекту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ–ХХІ ст.; рекомендується доповнювати впродовж 10–11 класів, завершити після теми "Творення нової України").
– Питання суверенності, соборності й територіальної цілісності України під час революції у світлі історичних джерел.
       Добровольці та волонтери: від Першої світової до сучасної агресії Росії проти України.
– Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Практична робота №2

Ідеї автономії і самостійності в програмах українських політичних партій Російської імперії та Австро-Угорщини.

Завдання на період карантину! Модуль 4. Боротьба за українську державність(квітень 1918 – 1921р.р.)