карта модуля на І семестр
Шановні
першокурсники!
Пропоную вам ознайомитися із
темами перших двох модулів курсу історії
України, картою модуля, що передбачає різні форми завдань й відповідне
оцінювання. Для зручності Ви можете роздрукувати собі цю інформацію. Я
впевнена, що Вам буде зрозуміло, зручно й цікаво працювати. Успіхів!
Тема\зміст\план
|
Види контролю знань та вмінь/бал
|
Вимоги програми
|
Вступ. Українські землі на
початку ХХ ст..
Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції
соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ століття
у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст.
|
Усна відповідь -5б.
|
Знати:
– характерні риси “короткого ХХ століття”;
– зміст понять: світова війна, політичний режим, національна держава,
соціальна революція, національна революція, модернізм;
– територіальні межі розселення українців як етносу;
– етнічний і соціальний склад населення України початку ХХ ст.;
– особливості
розвитку українського суспільства на початку ХХ ст.;
– алгоритми опрацювання таких видів історичних
джерел, як плакати, фото- і кінодокументи тощо).
Уміти:
– застосувати знання про
періодизацію історії як інструмент
для розуміння особливостей розвитку українських земель у першій половині ХХ ст.;
–
показати на історичній карті держави -метрополії та їх колоніальні володіння; території українських
земель, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини;
– зіставити території розселення українців початку ХХ ст. і
сучасної України;
– визначити основні
тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку України і світу на зламі
ХІХ–ХХ ст.;
– здобувати
інформацію, використовуючи підручники
та зіставляти різні компоненти підручників із історії України та всесвітньої
історії.
|
Наддніпрянська Україна у 1900-1914 рр.
|
Інформаційна
довідка «Українське наукове
товариство», «Товариство українських поступовців» 5б.
Історичний
портрет М.Міхновського,Є.Чикаленка 10б.
|
|
Західноукраїнські землі у
складі Австро-Угорської імперії у
1900-1914 рр.
|
Історичний
диктант 10б.
Інформаційна
довідка «Молодіжний патріотичний рух
Галичини («Січ», «Пласт», «Сокіл»)» 5б.
Історичний
портрет А.Шептицького 5б.
|
|
Практичне заняття
Ідеї автономії і самостійності
в програмах українських політичних партій Російської імперії та
Австро-Угорщини.
|
Виконана практична робота 15б.
|
|
Усього 50 балів на атестацію
|
||
Початок Першої світової війни. Україна в геополітичних планах
країн Антанти і Центральних держав.
Україна в геополітичних планах країн Антанти і
Центральних держав. Війна та українські політичні сили. Головна українська
рада. Союз Визволення України. Загальна українська рада.
Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на
українських землях у 1914–1917 рр.
Повсякденне життя на фронті й у тилу.
|
Усна відповідь 5б.
Історичні портрети або характеристики
історичних діячів, 5б.: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена
(Василя Вишиваного),
Андрія Жука,
Григорія Коссака, Костя Левицького
|
Знати:
– зміст понять: Перша світова війна,
окупаційний режим, військове генерал-губернаторство, депортація;
– сутність українського питання напередодні війни; геополітичних
планів країн Антанти і Центральних держав щодо українських земель;
– позиції українських політичних сил напередодні та в умовах війни;
– місце, перебіг і наслідки воєнних
операцій, що відбувалися на території України в 1914–1917 рр.: окупація
російськими військами Східної Галичини та Північної Буковини, Горлицький
прорив, Брусиловський прорив, Червневий наступ, бойові дії на Чорному морі;
– бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців;
– особливості становища українців у районах бойових дій;
– особливості
російського окупаційного режиму на українських теренах, що входили до складу
Австрії;
– причини
розходжень українських політичних сил у ставленні до війни;
– причини та наслідки створення українських добровольчих військових
формувань і сплеску доброчинного руху в Україні.
Уміти:
– встановити синхронність подій Першої світової війни на
українських територіях, що входили до складу Російської імперії та
Австро-Угорщини, і на Західному фронті;
– використовувати карту як джерело інформації про події Першої
світової війни на українських землях;
– висловити аргументовані
судження щодо ставлення українських
політичних сил Наддніпрянщини і західноукраїнських земель до світової війни;
– охарактеризувати повсякдення різних верств населення в умовах Першої
світової війни;
– скласти
характеристики історичних діячів: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена
(Василя Вишиваного), Андрія
Жука, Григорія Коссака, Костя Левицького
|
Воєнні дії на території України в 1914—1917рр.
Бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців.
Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр.
Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці.
|
Історична довідка «УСС» 5б.
Завдання у контурній карті 3б.
|
|
Практичне заняття
Повсякденне життя на фронті і в тилу.
|
Виконана практична робота 10б
|
|
Початок
Української революції.
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції
1917–1921 рр. Українська
Центральна Рада. Михайло Грушевський. Всеукраїнський національний конгрес.
Українізація армії. Вільне козацтво.
|
Історичний портрет або візитівка
Петра
Болбочана, Володимира Винниченка,
Михайла Грушевського, Сергія
Єфремова,
Миколи Міхновського.
Історичний диктант (дати + поняття)5б.
|
|
Проголошення
автономії України.
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної
Ради. Генеральний секретаріат.
Володимир Винниченко. ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників.
|
Історичний диктант 5б.
Усна відповідь 2б.
|
|
Контроль
модуля
Україна в роки Першої світової війни.
Початок Української революції
|
Письмова робота
(тест) 10б.
|
100 балів на семестр
Додаткові 15 балів можна отримати виконавши проект (презентація +захист або
реферат +захист)
Вимоги до презентації та написання реферату(тисніть тут)
Орієнтовні теми для навчальних проектів:
– “У 1918-му Україна здобула
незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (початок проекту з
укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і
спадкоємність державотворчих процесів у ХХ–ХХІ ст.; рекомендується доповнювати
впродовж 10–11 класів, завершити після теми "Творення нової України").
– Питання суверенності, соборності
й територіальної цілісності України під час революції у світлі історичних
джерел.
– Добровольці та волонтери: від
Першої світової до сучасної агресії Росії проти України.
– Культурно-просвітницька
діяльність Українських січових стрільців.
Комментарии
Отправить комментарий